Featured

Penglipur Lara

Mengandungi seribu satu kata yang mengungkap seribu satu cerita di dalam seribu satu suasana yang lahir dari seribu satu jiwa .
There was an error in this gadget

Surat Rasmi dari Cik Mi

Cik Mi binti Cik Din
Pengadu,
77 jalan langsat,
Taman Higashi asakawa,
Hachioji Tokyo,
Jepun 28 Ogos 2008
__________________________________________________________________
Mr Lim Tat,
Pengarah urusan Pembangunan Gunung fuji,
Yamanashi,shizouka,
Jepun.

Tuan,
Kekeliruan samaada Jelebu atau Kabus


Berhubung perkara diatas,saya selaku wakil kelab persatuan wanita Kuden ingin membuat pertanyaan bahawasenye kadar pencemaran di gunung fuji didapati semakin tinggi atau tidak.Ini berikutan dari kejadian di mana saya bersama beberapa orang rakan telah terperanjat melihat asap yang tebal apabila kami menjejakkan kaki kami di puncak ke 2.Berikutan dari itu rakan rakan saya telah masalah seperti batok,demam,dan senggugut luaran dan hingga kini ade yang still tidak pulang ke rumah akibat dari asap itu.
2)Dari pendapat pendapat yang dikumpul asap itu adalah disebabkan asap2 kereta yang banyak datang ke sini semata mata ingin mendaki ataupun juga kabus yang terhasil setelah kawasan yang tinggi di datangi hujan dan menyebabkan suhu meningkat mendadak dan terhasilnya kabus..manakah satu yang betol ini?
3)Menurut saksi yang kami jumpa,ketika terjaga dari tidurnya dia nampak semua kawasan sekelilingnya putih.beliau ingatkan telah naik ke awan rupanaya kabus tebal menyelubungi seluruh kawasn itu.

4)di sini saya sertakan beberapa bukti menunjukkan kejadian di sana...lihat betol2 cik tat..siap ko lepas nie..jage ko kat bas nanti...


Inilah saksi2 yang baru menjejakkan kaki mereka di temapt kejadian====================>






<------Kawasan yang Indah di 2合目 tidak kelihatan ekoran kabus tebal








<-----Biru Langit Fuji sanku(Gambar diambil ketika hujan tidak turun,tapi naik)






Semua saksi telah melantak makanan dalam keadaan menggigil(Bukan kerana parkinson atau terhidu asap itu..semuanya akibat S.E.J.U.K)---------------->








semua saksi betol2 sejuk kecuali sorang tue(sorang2 bawak baju dua lapis..siap pakai sweater lagi...Yang berdiri dua sejoli tue la)-->






<----Ketika sesi kulit album nak diambil,Kabus menutupi semua set2 background yang disediakan...








Akhirnya para saksi semua berjaya mengambil gambar di kemuncak tertinggi bagi para pembawa kereta(Bagi pendaki ade lagi puncak yang tertinggi..)-------------------->





<-------Inilah orang yang telah disumpah menjadi batu kerana telah mendaki gunung fuji tanpa kebenaran pihak berkuasa.orang asing nie(Kat sini orang asing selalu ditindas..salah sikit kena sumpah..salah sikit kena sumpah)





Akibat tidak puas hati dengan keadaan sekeliling..salah sorang saksi telah mengorek lubang idung orang yang kena sumpah tue..
Ini adalah kenikmatan bagi budak yg kena sumpah tue kerana dah lama sgt dier tak korek idung(sebab tangan pun kena sumpah jadi batu)--------------->





Saya berharap cik Tat dapat melakukan sebarang tindakan bagi mengatasi maslah ini..harapan saya,dengan selesainyer masalah ini,masalah lain seperti buang bayi dalam kabus,berkhalwat dalam kabus,kecurian dalam kabus dan sebagainya boleh dihentikan..itu sahaja dari saya..jawab cik Tat jangan tak jawab..


p/s:semua gambar tidak mengandungi gambar cik Mi...hanya para saksi..mintak maaf



'Berhidmat Untuk Kuden'


Yang Menjalankan Tugas,

CIK MI



13 komen telah diberi:

mamimumemo said...

1 soalan! cik mi tu laki ke pompuan ah?

oiyour said...

haaaa..bace la dari awal hingga akhir...
mesti jumpe punyer jawapan yg dicari

cik li said...

kekekke.... lawaks2... tahniah di atas dan di bwh kejayaan anda mengarang yer... mahu gambaran2 dr mu

Anonymous said...

mi tu bkn ke shahmi no mi haha...

oiyour said...

haha...anonymous..mi tue bukan syahmi...x bace dari awak nie

oiyour said...

cik li nak gambar..sikit je ade...

aweks kuden said...

cikmi tu pompuan aaaar. kan kan kan "wakil kelab persatuan wanita Kuden" tapi dia tak ikut rombongan. misteri cikmi nih.

aMaryLLiXe said...

hhahaaa...lawak r ko oiyour..

oiyour said...

awek kuden betol...cik mi ni pompan..sape2 yang terase tue faham laa..

anak sedara pkcik alias said...

hahaha....surat aduan ni takleh layan ni...dewan bandaraya xde mase nak layan

mamimumemo said...

kah3...sape la yg terase tu agaknye..ksian nama cik mi tlh dpergunakan...

wakil cik tat said...

saya tak beraa asti dengan aduan wakil kelab persatuan kuden ni..
setelah meneliti gambar2 bukti didapati tiada tanda2 sesak nafas malahan siap leh makan lagi tue...
saya runsing nak wat keputusan??!!

oiyour said...

selain dari makan angin,ade jugak yang makan asap..same seperti kami lah tue...
keputusan yang relevan harus dibuat