Featured

hasil d80

Loading...

Penglipur Lara

Mengandungi seribu satu kata yang mengungkap seribu satu cerita di dalam seribu satu suasana yang lahir dari seribu satu jiwa .
There was an error in this gadget

Kapal selam tersepit di rahang harimau

0 komen telah diberi
Tipu lah aku,
Seperti kau tidak pernah buatnya dahulu,
Kata kata kau buatkan aku layu,
Ceria dan gembira hanya untuk diri kamu.

Permainkan lah aku,
Kau memang jaguh dalam permainan dunia,
Selok belok anatomy diriku lali dalam mindamu,
Dengan sehalus rambut diriku kau hina sehingga nampak satu dunia.

Bodohkanlah aku,
Seperti aku murid darjah satu kau pelajar cemerlang universiti malaya,
Kau nmpk aku bogel tanpa seutas ilmu,
Kau pandai membodohkan aku dalam kancah pengetahuan yg luAs.

Matikanlah aku,
Macamlah kau malaikat pencabut nyawa,
Tidak tahan menanggung seksa dan lara,
Menongkah arus tidak lagi aku bermaya,
Setitik darah tidak mahu lagi aku noda.

Hanya mukhadimah yg baik penentu penghabisan yang terpersonafikasi...salam

Testing 1 2 3

0 komen telah diberi
Testing.. Merupakan satu kata menggantikan nasib.
Anda x percaya.?
Jgn testing, teruskan dgn kata buat terus. Tanpa testing, hasilnya adakah lagi elok dari testing?
Tanpa testing kita x perlu buat perbezaan.
Kan senang

semalam pasti ,esok mungkin.

0 komen telah diberi
Berketar badan menahan panahan dingin malam,
Dibawah payungan kamu aku terus berdiri,
Menghangatkan setiap masa ku bersama mu,
Hampaku disisimu gembiraku dibayangimu.

Berjalan daku dalam linkunganmu,
Tidurku didalam dakapan kamu,
Masih lagi duka ku di setiap lukamu,
Menahan sebak hadirmu dalam hidupku.

Pintas lah daku dalam lumba duniamu,
Agar kamu menjadi ikutan generasiku,
Bimbing daku dalam anganmu,
Kerna kamu masih dibelakang kakiku.

Fikirkan kamu sebelum daku,
Kamu tak kisah kerna kita masih bertemu,
Cuba jika daku hilang dari sisimu,
Kamu masih berdiri atau duduk tersipu malu?

Berfikir kita sahaja hingga lupa masa mencemburui,
Sampai ketua tiada rumusan tiada resolusi,
Kerna kita asyik dengan kita tanpa sebarang ambisi,
Bagaimana hendak membentuk sedunia sedangkan kita masih berputar tanpa paksi.

Lembah hina kian membesar tanpa sempadan,
Batasan yang dibina seperti telur dihujung tanduk lembu kalimantan,
Ketua yang disanjung tersungkur lari mencari belas kasihan,
Akhirnya yang ada terus mati tanpa sebarang pengiraan.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

XhatiXdarahXmudaX

1 komen telah diberi
sepetang kubersama mereka,
melintasi onak duri mengharungi likuan sungai,
berpatah balik tidak sekali hanya dengan satu hajat mencapai destinasi
arah dituju hanya satu dugaan diharungi tidak satu,
namun masih wujud sinar harapan kerana niat dipasang dari awal,
semalam kubersama mereka,
tiada kata dapat diungkap sedang bibir terketar berbahasa dalaman,
mungkin kata hati tidak  mudah diluah sedangkan kata maki lancar bak air mengalir,
ruangan masa diisi dengan monolog sendiri mengakhiri sisa sisa baki hari ini,
mungkin esok tidak bermakna ataupun penghulu segala masa.
salam.

Bertaut di dahan sepi

0 komen telah diberi
Terbitnya sinar mentari,
Menerangi segenap pelusuk isi bumi,
Keheningan pagi terserlah dek embun yang menitik nitik membasahi bumi,
Laungan azan memecah kesunyian di subuh hari.

Hati ini bangkit dari lena dibuai mimpi,
Menyahut seruan ilahi itulah pasti,
Terkenang kisah semalam terkebil kaku mati,
Mungkihkah pantai berubah dek ombak tsunami?

Sayu hati ini makin sayu,
Pagi yang segar dihiasi dgn wangian diisi dengan kesuraman,
Haruskah diulangi perkara semlm ?
Kerana aku tidak sanggup mengkhianati hati ku sendiri lagi.

Mungkinkah perjuangan semlm hanya lah sia sia,
Tidak terlintas dalam hati ini untuk menerpa,
Menerpa dosa dan sengsara memakan jiwa,
Bertaubat hari ini mungkin jalan uang afdal lagi dibeeksti-Nya.

Fikirlah wahai kamu dan kamu dan kamu,
Negatif itu ada positifnya,
Bertaut lah kamu sebelum dibawa arus ironi,
Biarpun tautan kamu itu pada dahan yang sepi.

P/s: Nescaya setiap insan tiada istilah lambat dalam perbuatan bertaubat.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Jump in the dark

0 komen telah diberi
Setiap kata yang terhasil disalurkan ke mulut untuk berbicara,
Manusia sebaik rupa setinggi akal tidak sempurna,
Kata kata berkhemah menjadi petualang dalam sanak saudara ,
Ke mana perginya tamadun yang di bina dahulu kala?

Aku manusia punyai jiwa,
Aku sayang aku cinta aku kecewa aku bahagia aku terseksa aku sengketa,
Perasaan yang berubah kitalah manusia,
Tiada batasan dalam menghurai episod episod cinta adam dan hawa,
Tetapi perlukah analisis dari wayang hitam putih untuk tentukan kita layak atau tidak duduk dibumi bertuah ciptaan Maha Esa?

Rayuan membentuk kesedihan untuk mendapat belas kasihan,
Para pelaku tunduk ke bawah menunggu keputusan diterima,
Nasib di hujung tanduk lembu sedangkan si lembu masih merasai segarnya rumput hijau di pagi hari,
Tidakku rasa erti hidup seperti ini menjadi perbualan muda mudi 100 tahun lagi.

Walhal kisah diperdengar srhingga ke 9 menangis kesedihan,
Tetapi kuhanya perlukan keprihatinan sebentar bukan selamanya,
Menghiasi kamar bukan bebunga ros merah tetapi cinta kasih sayang bahagia,
Adanya dirimu pelengkap universitasi yang terang didalm sistem bima sakti.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Geseran velotika

1 komen telah diberi
Senang hidup ini jika tiada siapa peduli,
Bukan semua peduli itu membinasakan jasad dan rohani penghuni dunia ini,
Ada peduli yang katanya merosak lakunya sakiti hati,
Memperonakkan tamadun menjadi tradisi peduli ,
Harus diingat perbuatan kamu dilihat segenap penjuru dan sisi,
Bersembunyi tidak lagi hadir dlm hidup peduli,
Menghembuskan nafas pasti tahu itu tidak atau peduli,
Ke mana mahu lari sedangkan kaki digari dengan cengkaman sakti,
Geseran antara molekul dalam peduli mengcetuskan sengsara dan nikmat itu mati,
Hyperbola tidaklah sekali kerana ianya realiti,
Senangkan hidup bersama peduli adalah jalan mati,
Mengapa diikut kata hati sedangkan yang celik berkata nanti,
Bukannya tidak memberi tetapi biarlah ambil peduli,
Walhal dunia ini semakin sepi,
Manusia masih tidak ambil peduli,
Memburu sang emas menyemai hasad dengki,
Wajarkah kita tidAk ambil peduli?
Yang penting hati kerana ianya tidak mati selagi akal masih mengingati illahi.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Two is better than one

1 komen telah diberi
When i see you i smile,
My heart pounding hard even just looking at you,
When something goes wrong i feels you ,
And the problem solve like a wind blows.

Its true i am a bad person,
Not a perfect person,
Im not looking for a perfect relation,
But search for a key for a heart lock.

You just suit for me,
Maybe its just for me and not for others,
Nevermind because its me who is the owner of this heart,
The heart that loving you from the bottom to the top.

I cannot promise the future,
I cant predict the future,
I just want you to know,
I see you in me and thats all i want to know.






- Posted using BlogPress from my iPhone

kata tak bererti

0 komen telah diberi
dalam hidup bnyk manusia bnyk kerenah,
tapi aku tak mengerti kenapa manusia harus bergaduh macam sampah,
kanak kanak tak suka perang sana sini sebab diorng pun menyampah,
kita yang besar ni kenape tak fikir masa depan untuk menyerlah??

kesempatan hidup nie gunakan sepenuhnye tanpa sebarang masalah,
jikanya ada masalah selesaikan dengan iskiqamah tertera di mukhadimah,
hubungan terjalin tanda ikatan utuh menjadi pegangan erat dua jiwa dua bangsa,
sanggupkah membiarkan hati yang longlang di persada dunia ?

di pertengahan sujud mengadap yang berkuasa timbul syak yang tak terkira,
menghantui segenap hati ini untuk terus berada di bwah pimpinan kuasa kuku besi,
harus aku mengerti setiap ini dugaan untuk hidup yang sempurna lagi harmoni,
tetapi setiap saat aku langkah aku pasti mencari cinta dan sayang yang tak terhingga.

Jika Awak

2 komen telah diberi
jika awak bukan orangnya kenapa jiwa saya gembira hari ini?
jika awak bukan orangnya kenapa tangan saya sepadan dengan awak begini?
jika awak bukan milik saya kenapa hati awak membalas panggilan saya?
jika awak bukan milik saya ada lagikah kekuatan untuk saya berdiri terus?


saya tidak tahu apa yang masa depan bawa,
tetapi saya tahu awak disini bersama saya sekarang,
kita akan tempuhinya bersama,
dan saya berharap awak lah orangnya yang saya kongsi hidup bersama.


jika saya tidak perlukan awak kenapa saya menangis di atas katil?
jika saya tidak perlukan awak kenapa nama awak mengiang di dalam kepala saya?
jika awak bukan untuk saya kenapa jarak ini membelenggu hidup saya?
jika awak bukan untuk saya kenapa saya bermimpi awak sebagai isteri saya?


saya tidak tahu hidup saya jauh lagi,
tetapi saya tahu ia adalah satu perjalanan,
kita akan tempuhi bersama
dan berharap awak lah orangnya saya kongsi hidup bersama dengan,
dan berharap awak lah orangnya saya mati bersama dengan,
dan berdoa awak lah orangnya saya bina rumah bersama dengan,
saya berharap saya sayang awak seumur hidup saya.

kerana saya merindui kamu, jiwa dan raga jadi kuat dan membawa nafas saya pergi,

dan saya bernafas kamu dalam hati saya dan berdoa mendapat kekuatan untuk berdiri hari ini,
kerana saya cinta kamu, samaada ia baik atau buruk,
walaupun saya tidak dapat bersama awak malam ini,
awk tahu hati saya sentiasa di sisi awak.



Time is running out

0 komen telah diberi
I think im losing time,
Time to be with you,
Make my heart crying,
Full of sadness tears drop.

You dont have to say any words,
Expression tells everything,
Bcoz i feels the same way you do,
100 year never tear us apart.

Best thing about this week you know me n i know you,
Sharing is what it called future,
For me to be better man to u,
For u to be known everything by me.

Hope it wont be last,
N it wont be long to wait,
Every single second i count,
To make sure i didnt miss every moment you and me.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Vespa biru

0 komen telah diberi
Nyanyi style rap ,bit masing masing.. Hahaha

Chorus:
Vespa biru idaman kalbu,
Siapa yang tgk pasti nk satu,
Vespa biru dah jadi hak milik aku,
Pasti korang jeles lepas ni terjun flet omar villa kat kg baru.

Yo yo yo gua miskin tapi perangai tak macam lu,
Tapi gua tau asal usul gua tak macam lu bajet hero malaya nombor satu,
Lu bajet kaya nak beli satu kg baru,
X dapat jack lu bukan bill gates punye menantu.

Gua miskin tapi gua ada vespa biru,
Gua pakai die awek tgk tak keruan satu satu,
Boleh je nak tumpang kalu itu aku mampu,
Tapi masalahnye vespa biru tu satu satunya kasut aku.

Kalu gua kaya gua beli banyak2 biar bertimbun macam gunung lambak,
Gua beli mesti yang original tak main la kat pasar lambak,
Baru la awek keliling pinggang panggil gua homie pacak,
Baru diorng sedar gua kaya lagi kacak.

Chorus 1X

Ini cerita betol gua x tipu tipu,
Pakai vespa biru kaw2 saham naik macam hantu,
Lu pergi zouk mcm lu artis malam tu,
Serius beb lu boleh halau anuar zain selamber je macam batu.

Ini pesanan gua kat lu org kaya kat luar sana,
Pakai vespa biru baru bergaya awek teruja,
Jgn sia2 kan duit lu dgn arak atau dadah durjana,
Baru idup sihat hati bersih jiwa skema,
Masyarakat majmuk berbilang kaum dapat hidup bersama sejahtera.

Chorus 2X

End.













- Posted using BlogPress from my iPhone

Hunny

2 komen telah diberi

“iF i  DiDN’T HAVE YOU
i  WiTHOUT YOU THEN
i  UNABLE TO LiVE OH~~
MY HEART STiLL FLUTTERS WHEN i SEE YOU AND i TREMBLE
i WANT TO PRETEND LiKE i DON’T KNOW YOU AND YOU CAN SEE
THE DESiRE iN MY EYES
iT HURTS MY iLLNESS iS GETTiNG WORSE
i CAN’T BREATHE i’M BECOMiNG SAD
iT’S BECAUSE i LiKE YOU TOO..
MUCH THAT’S RiGHT MY HEART WANTS YOU
MY ONLY HONEY HONEY HONEY
PLEASE TURN AROUND HONEY HONEY HONEY
iT iS ONLY YOU THAT i FAVE ALWAYS WANTED LiKE EVER SiNCE
OH BABY HONEY HONEY HONEY
MY HEART’S ONLY HONEY HONEY HONEY
i AM SiNCERELY LOOKiNG AT YOU MY ONE AND ONLY YOU
HEY BABY MY LiTTLE HONEY CAME FROM HEAVEN
RiGHT HERE TO SAVE ME, ONE TOUCH THAT’S ALL
iT TAKES COMPLETE WiTH YOU NO REGRETS. i NEED
YOU BY MY SiDE i’LL LOVE YOU LONG THROUGH DAY AND NiGHT.
DEEP iNSiDE i KNOW YOU’RE MiNE NO MORE WORDS KiSS ME
GOODNiGHT
iT’S BECAUSE i LiKE YOU TOO MUCH
THAT i TURNED iNTO LiKE A FOOL
i ONLY LOOK AT YOU THAT’S RiGHT
YOU KNOW THAT MY HEART WANTS YOU
MY ONLY HONEY HONEY HONEY
PLEASE TURN AROUND HONEY HONEY HONEY
iT iS ONLY YOU THAT i FAVE ALWAYS WANTED LiKE EVER SiNCE
OH BABY HONEY HONEY HONEY
MY HEART’S ONLY HONEY HONEY HONEY
i AM SiNCERELY LOOKiNG AT YOU MY ONE AND ONLY YOU
iF i  DiDN’T HAVE YOU
i  WiTHOUT YOU THEN
i  UNABLE TO LiVE OH~~
MY ONLY HONEY HONEY HONEY
PLEASE TURN AROUND HONEY HONEY HONEY
iT iS ONLY YOU THAT i FAVE ALWAYS WANTED LiKE EVER SiNCE
OH BABY HONEY HONEY HONEY
MY HEART’S ONLY HONEY HONEY HONEY
i AM SiNCERELY LOOKiNG AT YOU MY ONE AND ONLY YOU
MY ONLY HONEY HONEY HONEY
MY HEART’S ONLY HONEY HONEY HONEY
iT iS ONLY YOU THAT i WANTED MY ONE AND ONLY YOU
iF i  DiDN’T HAVE YOU
i i i

Cermin Sejadah

0 komen telah diberi
Ke mana perginya mahkota kau perwira?
tidak sanggup aku melihat kebodohan kau mengatasi segala,
keangkuhan kau jauh sekali meninggalkan kewarasan  dipinta,
Inikan pula hendak menjadi khalifah di dunia??

Bukan maksud aku menghina atau menggoda,
aku tidak layak sebenarnya hendak berkata,
tetapi engkau dan engkau pandai sahaja berkata,
berkata keburukan bukan kebaikan yang kau terpa.

cermin di dinding kau tatapi dengan doa,
cermin diri tetapi hatinya entah kemana,
semberonong mencela dan sopan itu kau sula,
wujudkah lagi perwira yang disanjung tinggi ke syurga?

mungkin bekalan yang kau bawa cukup sebenarnya,
tanpa tipu dan dusta engkau melangkah teruja,
tetapi mulut dan hati tidak selalu terkunci membawa nista,
kekurangann itu tidak kau kira pabila sampai ke penghujung nyawa.

Sedarlah wahai perwira berhati besar bersifat lewa,
perjuangan kau tidak sia sia tetapi hati kau membawa celaka,
niat suci putih kau iringi dengan secangkir hitam kesumat membara,
Tidak akan sampai ke destinasi di dunia mahupun syurga.

aku sebotol botol kaca

2 komen telah diberi
Adakah patut aku dicampaknye,
tau la aku ni kosong tidak ada isinye,
kau juga yang habiskannye,
habis madu sepah dibuangnye,
Tapi takpe aku ade orang kutip,
dibuatnyer aku pengisi kesusahannye,
penuh badan aku dengan air kencingnye,
tapi takpe aku still berguna.
Ade plak letak aku kat tepi 7e,
mau tak mamat tu amek aku diminumnya aku,
memang terbaik air kuning mengalir pekat,
memang dasar mabuk semua kau sental,
last2 aku jugak yang kau campak.
bergelimpangan aku kau buat,
terkontang kanting hidup aku,
akhirnya berjumpe pakcik tua bawa ku pulang,
pulang bertemu kawan,
bersemadi aku bersama kawan,
pecah ku pecahnya jua,
sebati kita bersama,
bersama membina kelahiran semula.
aku adalah kamu dan kamu adalah aku,
kita adalah sebotol botol kaca.