Featured

Penglipur Lara

Mengandungi seribu satu kata yang mengungkap seribu satu cerita di dalam seribu satu suasana yang lahir dari seribu satu jiwa .
There was an error in this gadget

Yoga dan Yogurt

Sekarang ni kat mesia aku dengar dah diharamkan senaman yoga..denagn sebb menyerupai salah satu upacara pemujaan orang hindu...dengan sebb tu di haramkan..sabab same je.. takkan la dengan sebb tu diharamkan..bukan ke yoga tu ade kesan yang baik ke atas kesihatan kita..wakaupun aku tak penah amalkan yoga tapi rase tak puas ati la denagn sebb tu yoga diharamkan.. kalu nak ikotkan cam tu bnyak je benda dah diharamkan dah....Kalu betol la yoga tu haram..kenapa pesandingan orang melayu tak diharamkan?..bukan ke tu ade kaitan dengan upacara kawin orang hindu ke....kita tak yah amek spek orang hindu je...kita amek contoh orang putih la...kenape peraturan orang putih kita ikot..bukan ke orang putih punyer rule takde kaitan dengan Islam ke? kenape malaysia masih jadikan undang2 orang putih yang utama sedangkan ade undang2 islam gak..kenape diorng tak nak haramkan je undang2 orang putih?..nie marah nie!!!!... ni skang nie aku dengar ade crite2 cakap tak lama lagi kita semua takleh guna bahase melayu..sebb boleh dikatakan sebahagian dari bahse melayu berasal bahase sanskrit n bahase sanskrit digunakan dalam pemujaan orang hindu... so after this,kita tepakse la guna bahase jepun ank berkomunikasi..tak pun bahase lain la dari bahse melayu asli...hhahaha papepun diorng ni wat keputusan tu mesti dah selidik betol2 mane salah mane betol nyer tak..kalu tak takkan la dier suka suka ati haramkan.. eh..yogurt?..ape aku nak cite dgn yogurt ni tadi ek..ooo yogurt ni baik tok kesihatan..hehehe..same cam yoga..tapi yoogurt kat mesia tak diharamkan..kenape..?hahaha..of course la ..sebab takde sebb die nak di haramklan..hahaha..menda nie aku merepek..lagipun skang kat jepun tak tau yogurt mane boleh makan yogurt mane takleh makan..so aku dah tak mkn yogurt dah..haha so..sape2 yang ade maklumat pasal yogurt kat jepun ni bgtau aku la..hehe onegaishimasu.. jya..mata sekian

4 komen telah diberi:

mamimumemo said...

yogurt meiji bulgaria ke ape tah name die, leh dimakan,menurut kate paridot. keh3...

mmg merepek. emosi tol.haha...tp knape org haramkan yoga?sbb nak tarik perhatiannn...ceceecee...

Hafiz said...

cam kenal je point ko oyo :D

musab said...

aku sokong ngn ko..byk lagi mende patut di haramkan. n yang paling besar is undang2 yang mesia pakai tuh..lagi la haram di pakai.nape x pakai undang2 islam je kan?

psal yoga haram tuh... maybe dapat tekanan dari sesetengah pihak. mufti perlis pon kate...nape x haramkan sanding je daripada nk sanding yoga yang ade kebaikan. sanding tuh x de kebaikan je...

tp sbb tuh dah keputusan majlis fatwa.. kte kene ar terime ngn terbuka.. ade hikmah...

oiyour said...

ade sikit2 aku amek dari ape RPK cakap..ade sikit aku amek dari sape tah cakap..semua celop2 je..hehe..matomeru je...

pasal yogurt tu..komferm je yogurt tu boleh makan...