Featured

Penglipur Lara

Mengandungi seribu satu kata yang mengungkap seribu satu cerita di dalam seribu satu suasana yang lahir dari seribu satu jiwa .

TahuN Rampasan Sedunia

16 september...hari nie kat malaysia tgh wat wat satu evolusi di mana anwar nak wat kempem lompat parti..mungkin berlaku pembentukan kerajaan baru atau tidak..kita saksikan nanti..16 sept juga adalah Hari Malaysia iaitu hari dimana bumi sabah dan sarawak di satukan bersama semenanjung malaysia..hari ni ramai tak tau coz bz dgn hari merdeka(31 ogos)..aku pun kurang tau tapi someone special taught me this n from that i understand what is the importance of that day.
Bercerita pasal pembetukan kerajaan baru nie teringat aku dalam taun bnyak kali dah berlaku rampasan kuasa kat seluruh dunia nie...kalu kita tgk skang kat amerika,diorng tgh wat pemilihan calon untuk president amerika..obama rasenyer kot calon yang disukai..berlaku lagi peralihan kuase..kita tak yah gi jauh la..skang nie pun kat mesia pun anwar nak wat kerajaan baru..tu salah satu rampasan kuase..kat jepun nie pun keadaan dier same gak..nak berlaku rampasan kuase..tak caye bace brita..ni baru crita politik dah macm2 rampasan kuase..
Kalu cita bab cinta plak..ikot pengalaman aku la..yang aku tgk..taun nie bnyak gile orang rampas merampas kekasih...semua kawan2 aku plak tue(sape yang terase tue mintak maaf la ye)..lom lagi artis2 n so on..kawan2 aku nie pun satu..tak pandai nak setia(gomen2)..ishk2..ade kes berlaku 3 rampasan sekaligus..orang tue rampas awek orang,awek tu punye orang plak rampas hati orang lain n hati yang dirampas punyer pakwe plak rampas orang lain punyer awek plak..cam2 boleh belaku..pelik aku..
adakah tahun nie boleh
kita katekan Tahun Rampasan Sedunia?

Aku pun jugak banyak berlaku rampasan..korang caye tak?sejak dari kecik lagi...kesian tak aku?..
kesian la kat aku..dari kecik abg aku merampas pemainan dari aku..dah besar sikit ,cikgu rampas digimon aku kat sekolah..besar sikit lagi,aku plak wat rampasan kat budak2 yang bawak rokok(selain kawan aku)..dah besar sikit dari tadi,awek aku plak kena rampas orang...bile dah betol2 nak besar Handphone kena rampas dgn warden sekolah..Skang aku dah cam betol2 besar,hati plak di rampas..shindoi...aduh ...Bnyak betol rampasan...

JANGAN LA KORANG TERLIBAT DENGAN RAMPASAN..TAK BAIK SEBENARNYER...

3 komen telah diberi:

Anonymous said...

pembetulan:
"....someone special thought me this.."

it's "taught" la pakcik...

lagi satu.

kepentingan is "importance"

^^

oiyour said...

mintak maaf la..saya tak berapa pandai..
tapi pembetulan dah dibuat..heheh

af [ R ] ed said...

practice makes perfect. Terigt cikgu faniza.. huhu