Featured

Penglipur Lara

Mengandungi seribu satu kata yang mengungkap seribu satu cerita di dalam seribu satu suasana yang lahir dari seribu satu jiwa .
There was an error in this gadget

Aku MarAH!!!

Pergi,pergi kau dari sini!.
Aku tak mahu kau dari ku lagi
bukan bermaksud abis madu sepah dibuang skali!
Memang kau menyakitkan hati,
Tapi aku memang takkan beritahu sakit di hati.

Alhamdullilah berkat ramadhan yang diberi,
terbuka hati ini untuk senyum sendiri,
memikirkan masalah yang menanti,
Ku pasti ade side effect disebalik semua ini.

Sedar tak sedar ku menipu lagi sekali,
Apakah nasib malang ini berlarutan sebegini,
iya..ku tak mahu terus begini,
Petunjuk,harap sudilah kamu ke sini.

Izinkan diri bernafas sebentar di tepi,
Tepian yang pagarnya berduri,
Terima Kasih atas sokongan mu ini,
Walaupun ia sekadar jawapan berduri.

Aligatou....oiyour

9 komen telah diberi:

ieyna said...

jgn mrh2 oiyour...xp
troskn usehe menulis sajak anda
saye menyokong dr jaoh..
hihi

mi? said...

sajak sekadar emosi.
kurang berisi.
ayat tak mantap.

itu pantun kah?
rima pengakhiran yang sama,
berangkap.
namun mana pembayang?

persiskan titik tolak hala tujuan penulisan,
titipkan keindahan bahasa kebanggaan,
jangan menjalangkan kata-kata dengan hentaman cubaan,
biar semua faham kehendak hatimu
dari bingkisan cuma satu.

oiyour said...

Biarlah bersajak dari memberi keterangan..isi kurang mantap memang pun sebab biar orang yang tahu isi yang sebenar tue sedar....

aReLaN said...

apa isi sbnrnya ni???sadis smcm je sajak

oiyour said...

gi la lan..1st time ko masuk blog aku..ape cam ok tak..sajak nie saje je..heheh

mamimumemo said...

mcm mana org nak sedar kalu isi tak mantap.

aReLaN said...

spe kte tak mantap tu.ni bkn lan g.ini matle la.hahaha

oiyour said...

mat le ke..patutu a ade kate2 cam gay sikit2..hehehe

aReLaN said...

apa yg gay lak nye ni???klu lan g br la gay.hahaha