Featured

Penglipur Lara

Mengandungi seribu satu kata yang mengungkap seribu satu cerita di dalam seribu satu suasana yang lahir dari seribu satu jiwa .

Menjelang 1 Syawal

Kalau kat malaysia nie mesti orang dah sibuk sibuk siapkan semua kerja bagi abis untuk amek cuti for raya...kalu budak2 sek plak ade kena siapkan homework ke study ke for exam b4 raye..tapi kat Jepun ni ade sesetengah university, satu syawal nie diorng wat kelas la,guidance untuk kerja la n so on.same cam orang kerja gak..tak beri cuti langsung..Sungguh sedih la beraye taun nie..Embassy Malaysia di jepun dah la tutup taun ni dgn sebab renovate ..betambah tambah la ketidakadaan raye di perantauan...Sedih jugak sebab syawal menjelang ni tandanya ramadhan nak abis..bulan ramadhan la paling bnyak leh wat pahala...tapi nak abis dah..korang tak sedih ke?
Aku ade kwan name syawal..die kat jepun gak skang nie..tapi dier relax je..sebab dah biase dah dgn syawal.bukan sebab name dier syawal,sebab dier dah lame dah dok kat jepun nie so tak risau sgt la..cam aku nie baru la 5 ke 6 bulan dok jepun dah kena raye dekat kelas..tak penah aku buat..dulu time sekolah pun wat jamuan raye kat kelas je..xde la 1 syawal kat kelas.isk2..

bagi sesape yang melawati blog nie Saya Mohd Syahmi Bin Jamaludin,Rakyat Malaysia yang ade Penyimpan Mohor Besar Diraja ingin mengucapkan
sELAMAT haRI raYA AIDILFITRI..MAAF ZAHIR(KO JGN PERASAN LA ZAHIR) DAN BATIN ...untuk mak dan keluarga,anakanda di sini selalu sihat siha sahaja dan selalu mendoakan kesejahteraan mak dan family di malaysia..wat family di jepun..chewahh..macm dah ade family je kat jepupn nie..hehehe..tunggulah kepulangan anakanda di raye raye yang lain..deepavali ke,chinese new year ke,gawai day ke,hari wesak ke,tgk la raye mane yang kena dgn cuti saya nie..jya...

11 komen telah diberi:

af [ R ] ed said...

dengan rase penuh simpati, aku menjemput ko ke blog aku untuk dgr lagu raya sepuas puas hati.. oleyh yang demikian, aku nk bertanye, mane syawal ? lame dier x online.. geng 3 doors down aku. muahahaha. kau apesal sedih sedih ? pegi blaja la.. sibuk je nk raya.. hahahahahaha

Selamat Berhari Raya.
Ampun Maaf dipinta
Mensuci hening dosa.

yang benar,
brad pit islam.

Anonymous said...

uwaaaa...
klu aku x blk pn msti aku lg sedey dr ko kn...hehehhe...


selamat hari raye...maaf zahir batin ye...=D

Anonymous said...

oyo,
sedih aku baca blog ko nie...
da la tgh sunyi sepi keseorangan...

mlm raya aku cdg nak wat bbq kat umah aku..jom kiter meriahkan mlm raya itu...

ummi said...

oiyour...ku telah menitiskan airmata keran terpaksa beraya di perantauan

ummi said...

oiyour..mane shout box ko...x dpt aku nk SHOUTTT!!!

oiyour said...

takkan xde shout box aku..ade la..cube tgk betol2

oiyour said...

Sedih hati makin sayu,
mengenang nasib diri di perantauan..

af [ R ] ed said...

"aMaryLLiXe said...

oiyour..mane shout box ko...x dpt aku nk SHOUTTT!!!"




Kan gua dah kate... lu x nk caye.. shout box lu dah hilang...

oiyour said...

aku dah letak la...korang je buta tak nampak..qasim lek je bagi shout box

af [ R ] ed said...

template ko ni kot wat dier hilang. rsolusi tinggi mahupon ilusi optik.. hahahaha

aReLaN said...

duhai bonda,duhai ayahanda.....
dengarla rayuan anaknda
yang jauh di mata
waaaaaaaaaaaaa