Featured

Penglipur Lara

Mengandungi seribu satu kata yang mengungkap seribu satu cerita di dalam seribu satu suasana yang lahir dari seribu satu jiwa .
There was an error in this gadget

Perkara 15


Hari ini aku menyaksikan sistem keretapi tanah melayu yang cukup sedih..kurang dari aspek keselamatan..bayangkan budak2 kecik yang main permainan ben10 boleh jatuh kat landasan n takde orang yang sedar pun..cube bayangkan kalu budak tu tak bersuare n leka bermain di landasan tu..tak ke bahaye...satu lagi of course dari aspek ketepataan masa..komfem la lambat..tulis pukul 730...tapi sampai 755...waktu berbuka plak tu..tak sempat berbuka ape2 sebb nak tunggu tren,tapi tren tak sampai2..cam ne la...Menteri pengankutan ni sape skang nie ek..takkan takde budget nak beli keretapi baru ...tambahkan landasan keretapi ke..n keretapi tanah melayu tak laju...aku rase dalam 60km sejam..tak tau la aku..hopefully generasi akan datang memandang serius benda nie.kita sebagai rakyat malaysia yang harusla bersatu padu untk memajukan Malaysia..
Malaysia oh Tanah Airku..Tanah tumpah darah seri ku....lalalala
Bertepatan dengan slogan satu malaysian rakyat didahulukan pencapaian diutamakan..
sekiranya rakyat didahulukan..dengarlah rintihan rakyat ini..dengarlah suare rakyat yang bekumandang di internet dan berbagai2 medium lain..jangan hanay mendengar suare rajyat yang menyokong kita mahupun kroni kita,dengarlah rintihan rakyat yang menyelar kerajaan,membuat reformasi membuat andaian membuat tuduhan semua kerana mereka2 itu semua adalah rakyat...rakyat yang menjadikan Malaysia ini sebuah negara..tanpa mereka tiada Malaysia..ayuhla ..fikirkan lah...sampai bila kita ingin terus berada di takok lama.....Wake up!!

wei..ape aku merepek nie..aku kurang calsium..aku nak minum air tropicana twister..orang cakap best.!!
arghh...ngantok nyer...jom tido rakan2...kepada yang nak balik beraye tu..selamt menjawab peperiksaan final anda dan selamat memandu dan selamat sampai ke destinasi...bye2
ijou..
fin...

3 komen telah diberi:

aReLaN said...

apa lak kaitan ngan 15 nye.hahaha

aMaryLLiXe said...

hah! sokong pasal KTM tuh...dah bosan aku menunggu setiap kalik

oiyour said...

lan---->perkara 15 menyentuh pasal sensitiviti rakyat..hahaha..takde la..

aliah-->>wahh..sudah pandai berbahase kelantan..kelik2...hhehehe.
nanti ko jadi menteri ko suruh la orng ko ubah sistem nie..