Featured

Penglipur Lara

Mengandungi seribu satu kata yang mengungkap seribu satu cerita di dalam seribu satu suasana yang lahir dari seribu satu jiwa .

Sirih Tunangan..

Hari ini 19 mac, abg aku telah bertunang dgn pasangan hati die yang tinggal dekat tenggaroh 5..ala tempat memey norman hakim tu ..hehe...majlis nie simple je ,just ade orang cakap2 pastu kedua belah pihak setuju pastu makan..kat situ aku dapat belajar la cam ne nak pergi ke rumah orang tok merisik ke nak bertunang ke atau bahasa puitis die menyunting bunga di taman..dengan penuh adat la katekan..
ade sesetengah orang cakap pertunangan ni kire mcam lesen L la tapi sedare mare kedua belah pihak tadi membangkang kate2 tu sebb kalu tunang tu mcm lesen L,abis la semua benda diorang try n praktikkan sebagai LATIHAN,...haha..haha..
lepas saling tukar menukar hadiah cenderahati kedua belah pihak,pihak lelaki ade menerima sirih junjung..orang cakap sirih junjung orang bertunang ni kalu kita amek atau makan ,mungkin ape yang di hajati untuk perkahwinan akan tercapai..hihi..tadi ade la beberapa orang amek supaya anak2 dirong cepat kawin..haha..selamat mak aku tak amek tok aku..haha..aku dah leh dah tapi tunggu aitei kita di sana tu..kena bnyk step lagi..hihihi...
hopefullly pertunangan ini berkhir dgn upacara akad nikah ..kita doakan bersama tok kebahagian abg aku..kalu abg aku ni komfem nikah nanti..tinggala aku je la yang masih bujang di rumah aku nie..takpe..slow n steady..tak perlu menggelabah..haha
setakat ini sahaja coretan aku...

2 komen telah diberi:

aReLaN said...

ko nye bila lak ek???hohoho

oiyour said...

aku lek lu..kasi can abg2 aku..