Featured

Penglipur Lara

Mengandungi seribu satu kata yang mengungkap seribu satu cerita di dalam seribu satu suasana yang lahir dari seribu satu jiwa .

PErhatian to Traveler

Aku amek ni atas dasar prihatin.kejadian ini berlaku atas abag aku yang travel dari sabah ke johor..korang semua patut berhati2..
Abg aku berjalan dari sabah ke kl dulu  naik flight..dalam flight tu ok je..takde sebarng masalh..tapi sampai je kat lcct.kat situ masalh die..abg aku naik bus dari lcct pergi pudu..sebb kat pudu teruus gi johor...abang aku duduk kat 2 seat terakhir kat dalam bus tu..komfem la abg aku amek semua aspek keselamatan..beg letak kat kerusi..beg duit letak kat kocek depan..semua tu la..nak dijadikan cerita,abg aku penat sebb jauh dari sabah ke kl tu..die pun tertido..die bgn2 je dah sampai pudu..die pun terus la beredar dari bas tu..tgk..die cek2 semua skali aduh..beg duit die ilang n handphone die..glelabah gile die..die suruh bus tu jgn jln dulu die cek2 takut2 tercicir..tgk2 ade beg duit die akt seat balkang skali..tapi duit takde la..ic semua ok..handset die terus ilang..die cam sape yang duk blakang die tu die nak kejar orang tgh sesak n budak tu cam dah tau selok belok nak loloskan kan diri..tinggalla abg aku dgn beg duti yang kosong..selamat la die ade dua handset satu die letak kat pinggang satu die letak kat poket depan..korang rase handphone mane yang ilang?..korang salah!!!!..hp yang ilang adalah hp yang ade kat poket depan..huhuuuu...
yang aku pelik barnag2 kat poket depan yang dicurinyer..kena seluk...dari belakang..boleh tak sedar..hp kat pinggang tu tak nak plak di ameknyer..rupenyer buakn abg aku je ,orang indon kat sebelah abg aku pun ialng hp kat poket depan die..bahaye tol..orang skang suka seluk poket depan kot..ataupun die guna pukau..tak tau la..so korang kena berhati2 la lepas nie..tak semestinya letak brang kat poket depan tak kena curi..korang kena berjaga2 ketika melancong..lagi2 kalu naik bus ke train yang penuh orang..ade je kejadian tak diingini..
so korang behati2..jgn kejadian abg aku tu menimpa korang semua...lagi satu aku nak pesan..kalu nak travel tu biarlah ramai2...jgn sorang2..aku takpe..aku dah biase jalan sorang...lagipun aku tak bawak duit bnyk jalan2 ni...hehe..
ok frens..berhati2 ye...remember safety 1st...


8 komen telah diberi:

Sal D. Miza said...

saye x tido pon kene seluk poket. -_-"

oiyour said...

mi memang...sikit2 letak mane2..ishk2..takpe nanti ade orang teman mi kuar..baru tak ilang

Sal D. Miza said...

mane de letak mane2, dlm poket tuuu.. tp org peluk.. n tu bkn kuar sorg.. ;p

❀aRaBeLLa❀ said...

ish ni yg cuak,dah le akak bese travel sensorang bulih kata every week balik ipoh..then baru plan tahun ni nak gi oversea sensorang..tapi kat airport insyAllah de org amik la..

oiyour said...

salmi>>hah?kena peluk/??
arabella>.kalu nak gi oversea boleh je..tapi time dok kemudahan awam tu berhati2 je..utamakan keselamatan

aReLaN said...

hohohoh...ak fobia tdo dlm bas tp bkn sbb kna curi la.fobia sebab terhantuk n koyak kelopak mata.berhati2 la anda smse travel

Sal D. Miza said...

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!! kena SELUK! hahaha typo yang memalukan.

oiyour said...

hehe..salah taip rupenyer...