Featured

Penglipur Lara

Mengandungi seribu satu kata yang mengungkap seribu satu cerita di dalam seribu satu suasana yang lahir dari seribu satu jiwa .

Jika Awak

jika awak bukan orangnya kenapa jiwa saya gembira hari ini?
jika awak bukan orangnya kenapa tangan saya sepadan dengan awak begini?
jika awak bukan milik saya kenapa hati awak membalas panggilan saya?
jika awak bukan milik saya ada lagikah kekuatan untuk saya berdiri terus?


saya tidak tahu apa yang masa depan bawa,
tetapi saya tahu awak disini bersama saya sekarang,
kita akan tempuhinya bersama,
dan saya berharap awak lah orangnya yang saya kongsi hidup bersama.


jika saya tidak perlukan awak kenapa saya menangis di atas katil?
jika saya tidak perlukan awak kenapa nama awak mengiang di dalam kepala saya?
jika awak bukan untuk saya kenapa jarak ini membelenggu hidup saya?
jika awak bukan untuk saya kenapa saya bermimpi awak sebagai isteri saya?


saya tidak tahu hidup saya jauh lagi,
tetapi saya tahu ia adalah satu perjalanan,
kita akan tempuhi bersama
dan berharap awak lah orangnya saya kongsi hidup bersama dengan,
dan berharap awak lah orangnya saya mati bersama dengan,
dan berdoa awak lah orangnya saya bina rumah bersama dengan,
saya berharap saya sayang awak seumur hidup saya.

kerana saya merindui kamu, jiwa dan raga jadi kuat dan membawa nafas saya pergi,

dan saya bernafas kamu dalam hati saya dan berdoa mendapat kekuatan untuk berdiri hari ini,
kerana saya cinta kamu, samaada ia baik atau buruk,
walaupun saya tidak dapat bersama awak malam ini,
awk tahu hati saya sentiasa di sisi awak.



2 komen telah diberi:

aReLaN said...

hahaha...hati bunga2 nmpk.

oiyour said...

biase la..sikit2 je..