Featured

Penglipur Lara

Mengandungi seribu satu kata yang mengungkap seribu satu cerita di dalam seribu satu suasana yang lahir dari seribu satu jiwa .
There was an error in this gadget

Bloody Chrismast

"Merry chrismast to all yang sambut hari krismas".mungkin itula yang kuar dari mu;ut lelaki yang berpakaian serba putih di hadapan jaln ini.dengan gaya die yang cukup segak itu sudah pasti menjanjikan temu janji dgn teman istimewa.Biase la...mlm krismas ni menjanjikan seribu kenangan dalam setiap pasangan yang bercinta.tapi sungguh malang bagi lelaki segak itu kerana yang memimpin nya itu adalah lelaki segak juga.aduh..pasangan sesama jenis telah bermaharajalela di bumi perancis ini.aku mungkin keseorang tetapi aku takdelah desperate sgt untuk bersama teman sejenis.
Mungkin hari in adelah hari krismas aku yang paling horrible.takde teman dan takde duit.mungkin kalu ade duit aku boleh upah sape2 teman ditepi jalan tiu unutk menemani aku semalaman.tapi apekan daya aku tiada duit.
Duduk di tgh kota paris in dengan kedinginan salji membuatkan aku berase alangkah indahnya kalu dapat bersama kuarga di tanah air ku.arghh..rase berdosa juga sebb sepatutnyer aku pulang tetapi aku larikan diri dari situaso sebenar...aku skang takde ape2..lesen.ic,duit mahupun dompet.sebb bari tak samapi sejam dari aku memerhatikan lelaki bersama pasanagn sejenis die tu tadi aku punyer dompet telah dicuri.tapi aku memang takde ic pun sebenarnyer.dalam dompet tu hanya ade sekeping gambar.gambar yang bererti.gambar pokok PISANG.buah yang jarnag ditemui di supermarket2 yang kau selalu gunakan unutk mencuri.mencuri untuk sesuap nasi walaupun yang aku curi itu bukan nasi.mahupun buah.
Terase ingin makan hotdog plak.tetapi kelibat orang yang jual hotdog tak namapka.mungkin mereka2 semua bersama family diorang.diorang pun nak bersama family.ingt family diorang.sayng family diorng..aku ape yang ade?..yang ade hanyalah sepasang suits lengkap untuk aku menyelubungi jasad ku yang sejuk.
AAAAAA..ternampak kelibat orang membawa kereta sorang bersama hotdog untuk di jual..nasibabik aku..tapi bagaimana aku nak beli sedangkan aku tida duit.muncul dalam kelibat ak untuk memeras ugut makcik yang ingi melintas jalan di hadapan aku ini.mungkin dengna care itu sahaje aku dapat duit dgn pantas.tapi makcik itu sudah tua.tua la senang untukmencuri.tidak kuat untuk lwan balik..arhhh,,fikiran jahat aku menghantui aku..
Belom sempat aku hendak memeras ugut makcik itu sebijik kereta laju memecut di depan makcik itu..makcik itu jatuh lalu.........
"kenape aku kat sini..aku dah mati ke;;kenape aku begini..kenape aku diikat....aku tidak tahu ape yang berlaku,..tetapi aku diikat dgn tali leher aku..baju aku?penuh dgn darah..merah menayala seperti baju santa claus di hari krismas....kenape aku diikat..mane makcik itu..mane kedai hotdog yang aku cari itu.."
akutidak tahu ape yang berlaku..aku tidak pandai berbahase perancis untuk bertanyekan ape yang terjadi..kenape polis tidak tahan aku kalu aku memeras ugut makcik itu..
kenape ambulan tidak amek aku klau aku selamatkan makcik tu dari excident
kenape tidak ade orang yang selamatkan aku dari kejadian itu.
yang paling penting kenape aku diikat ..aku tidak gila..tak perlu diikiat..aku tidak minum arak..
mungkin mereka telah lupa kehadiran orang asing disini...mereka bersama keluarga menyambut krismas.bersama orang yang tersyang..berparty..hmm,..tinggallah aku keseorangan di lorang sunyi ini..dengan tgn yang berikat..."bloody chrismast" tajuk buku terbuang yang last skali aku lihat sebelom mata ku tertutup sendiri.
Hingga ke hari ini aku tidak tahu ape yang berlaku kepada diri aku pada hari krismas itu.semua nya misteri..tetapi ia reality...--->Mr. Jonas Shcevelton

2 komen telah diberi:

salmi dharmiza said...

novel baru keeeee?

oiyour said...

ow..intepritasi sebuah kimochiii